Entrevistes Institut

El començament d’un nou camí

Entrevista als nous alumnes de primer de l’ESO.

Tot i que aquest curs es presenta una mica diferent, des de la redacció de la revista hem decidit entrevistar a uns nous alumnes que comencen una de les seves etapes més significatives, l’ESO. La Maria Araujo, la Júlia Vall, la Martina Torà i l’Aitor Domínguez ens expliquen com ha estat la seva entrada al Camí de Mar.

+Com ha estat la teva entrada a l’institut? És molt diferent a l’escola?

M: Bé, però una mica rara, és molt diferent a l’escola.

J: Rara perquè suposadament ens anaven a fer un tour per l’institut, i al principi no ens orientàvem massa. Sobretot els profes

MT: Bona, sí que és molt diferent a l’escola, principalment per l’horari.

A: Bastant bé, com diu la Martina, l’horari és molt diferent.

+Quines expectatives tens de cara a aquest curs i als següents?

M i J: Jo crec que trauré pitjors notes que a l’escola perquè depenent del profesor que tinguis, t’afecta a les teves notes, és a dir, que no estan tan pendents.

A: Jo crec que ens tornaran a confinar en poc temps però crec que les notes m’aniran bé.

MT: Jo crec que si continuo com ara, tot m’anirà bé. 

+T’han separat dels teus amics de l’escola? Si es així has fets nous amics?

M: D’alguns sí.

J: No, ens han separat a tots però molts són a altres classes.

M i J: No perquè no ens podem ajuntar amb altres classes.

MT i A: No, no ens han separat, gairebé tots seguim a la mateixa classe.

+Quin horari prefereixes, jornada continua o jornada partida?

M: Prefereixo jornada contínua perquè així per la tarda puc dormir.

J: Jo també jornada contínua i per la tarda puc fer el que vulgui.

MT: Jo prefereixo jornada contínua perquè ara arribem a casa més d’hora que a l’escola.

A: Jo igual que la Martina, perquè tens més temps per les tardes.

+Tenies unes altres expectatives de l’institut? Més altes o més baixes?

M i J: Jo tenia expectatives més altes, la veritat, perquè a les pel·lícules es veu d’una altra manera que no és, vull dir, és molt diferent del que et fan creure.

A i MT: Sobretot teníem expectatives més altes dels professors.

+De moment, el curs està presentant complicacions?

M i J: No, cap assignatura és complicada, menys plàstica. (riuen)

Mt i A: El que mes costa és aixecar-se abans, entrar una hora abans a classe i la manera de treballar, ja que a l’escola treballàvem amb projectes.

+Si et donessin l’opció de tornar a l’escola, tornaries? Per què?

J: Encara no m’he fet a la idea perquè sé que no podem tornar a l’escola.

M: Per una part sí que tornaria a l’escola però per una altra no. M’agradaria estar a l’escola pels amics i els professors però m’agrada més l’horari de l’institut.

J: Prefereixo els profes de l’escola, l’institut està bé però sense Covid estaria millor.

MT: Jo tornaria a l’escola per acabar l’any passat sencer.

A: Jo no tornaria, no tinc cap motiu per tornar.

(Preguntes informals) 

-Quina és la vostra assignatura i professor/a preferit/a?

J: La meva professora preferida és la professora de matemàtiques, la Blanca, perquè explica molt bé i la meva assignatura preferida és educació física.

M: La meva profesora preferida és la Gina però el Dani Català també m’agrada molt i la meva assignatura preferida és socials.

A: La meva profesora preferida és la Sara de biologia perquè és molt agradable, i l’assignatura que més m’agrada és socials.

MT: La meva també és la Sara, és molt bona professora i l’assignatura que més m’agrada és socials.

-Us han posat un comunicat? Si es que no, teniu por que us el posin?

J: No m’han posat cap, i no, no tinc por de que me’l posin, el problema és que arribi a casa.

M: A mi em van dir que em posarien un, no se si al final me l’han posat i tampoc tinc por de que me’l posin.

MT: No m’han posat cap comunicat, si és un per tota la classe no em faria por, si és per a mi sola, sí.

A: No m’han posat cap parte però vaig tenir un avís, em fa por que arribi a casa, no que me’l posin.

-Ja aneu a parlar amb el Magí?

M i J: No, perquè no ens deixen sortir de l’aula i a l’hora del pati hem d’estar al pati i no tenim l’oportunitat.

MT i A: Sí, el coneixem és molt agradable i divertit.

-Com porteu el francès com a nou idioma? Us avisem que li agafareu molta estima a la Marisol.

M: Bé, l’idioma no és difícil però el més difícil és la pronunciació.

J: Bé, tampoc hem començat molt fort.

MT i A: Bastant bé però encara no hem tingut classe amb la Marisol ja que està de baixa. Tenim ganes de conèixer-la, la veritat.

-Sabeu o teniu pensat què estudiareu al futur? O a què us voleu dedicar? (plans de futur) 

M: M’agradaria ser professora d’escola o estudiar criminologia.

J: A mi m’agradaria ser veterinària.

A: Jo vull ser arquitecte o metge.

MT: A mi m’agradaria ser psicòloga.

Agraïm la col·laboració d’aquests alumnes i us desitgem que tots tingueu un bon camí.

Per Irene Revilla i Lucía Campos