Institut

Com estan els alumnes de 4t amb el TDR?

El Treball de Recerca (TDR) és un treball global que pot estar emmarcat dins d’una matèria o pot ser interdisciplinari. El fan tots el cursos de 4t amb la seva matèria de 4 hores. 

En l’institut Camí de Mar es va començar el dia 17 de maig i la memòria s’ha d’entregar el dia 4 de maig. Aquest treball consta d’un màxim de 30 pàgines, on s’explica un tema que escull cada grup d’alumnes i s’exposa en un tribunal amb dos o tres professors, els quals avaluen l’exposició oral.

En aquest article, veureu que hem fet un petit qüestionari a un alumne de les diferents optatives en què es fa el treball de recerca.

(banda 1).

BIOLOGIA (Irene Revilla)

-Quin tema fas? L’origen de la vida

-Quins són els membres del teu grup? Clàudia Nuñez, Antònia Jurado, Mohamed Alouali i Roger Illa.

-Com se us va ocórrer el tema?  Perquè la Victòria ens va comentar alguns temes i aquest ens va semblar molt interessant de desenvolupar.

-Us ha semblat difícil trobar la informació? En general no però hi havia conceptes en els quals havies d’aprofundir més.

-Com us heu organitzat? Ens hem repartit la feina equitativament, tot i que ens hem ajudat entre tots.

-Us sembla una bona manera d’aprendre més didàcticament? La veritat és que sí perquè tu has de buscar els recursos per trobar la informació i per tant estàs més dins del teu tema i aprens més.

INFORMÀTICA (Miquel Pastor)

-Quin tema fas? Els robots seran un problema en el futur?

-Quins són els membres del teu grup? Adrian Iglesias, Adrià Montón, Adrian Fernàndez i Miquel Pastor.

-Com se us va ocórrer el tema?  Doncs havíem de fer un tema relacionat amb la informàtica i nosaltres entre els quatre vam pensar en els robots, ja que és un tema que conté molta informació. 

-Us ha semblat difícil trobar la informació? Depèn dels apartats, hi ha alguns més fàcils i d’altres més difícils.

-Com us heu organitzat? Primer vam fer una pluja d’idees, després les vam ordenar com nosaltres crèiem que quedaria millor i per últim ens vam dividir els treballs en 4 punts, un per cadascun del grup, però ens hem ajudat entre tots.

-Us sembla una bona manera d’aprendre més didàcticament? Sí, ja que jo crec que és millor aprendre mitjançant treballs i presentacions que en comptes que un professor/a estigui una hora parlant i els alumnes no facin tant de cas.

FÍSICA I QUÍMICA (Martina)

-Quin tema fas? Doncs el nostre grup i jo hem decidit fer les drogues.

-Quins són els membres del teu grup? Noa Fernàndez, Danna Orejuela, Erin Vargas, Marc Espiña i Martina Mudarra. 

-Com se us va ocórrer el tema? Doncs estàvem un dia escollint el tema i la meva companya Erin va comentar-nos el tema de les drogues en broma i al final ens va agradar i ens va semblar interessant, ja que té relació amb la nostra assignatura i ens agrada aquest tema.

-Us ha semblat difícil trobar la informació? Generalment no, perquè tot el que volem estava en google o en llibres però sí que hi ha hagut apartats que hem tingut dificultats per cercar la informació.

-Com us heu organitzat? Primer vam fer un índex amb tot el contingut que volíem ficar al treball i després vam repartir-nos els punts. El que passa és que ens ajudem tots cinc per tenir coneixements de tots els punts tractats.

-Us sembla una bona manera d’aprendre més didàcticament? Sí, ja que fent aquest treball aprens coses i no has de memoritzar tot un tema concret i “vomitar-lo” a l’examen.

ECONOMIA (Alex Amaya)

-Quin tema fas? Netflix i les sèries.

-Quins són els membres del teu grup? Alex Amaya, Nil Martínez, Maria Navarro i Mar Sonet.

-Com se us va ocórrer el tema? Vam triar un tema relacionat amb l’economia.

-Us ha semblat difícil trobar la informació? No.

-Com us heu organitzat? Bastant malament.

-Us sembla una bona manera d’aprendre més didàcticament? Sí, però si el grup fa un treball equitatiu.

TECNOLOGIA (Nadine)

-Quin tema fas? Els cotxes elèctrics.

-Quins són els membres del teu grup? Adnan, Laia Caballo, Yulia Valades i Nadine Romeu.

-Com se us va ocórrer el tema? Perquè el tema és sobre tecnologia del futur i és un tema que ens interessa i que s’està començant a parlar bastant.

-Us ha semblat difícil trobar la informació? No, està tot a internet i molt ben explicat.

-Com us heu organitzat? Vam fer divuit punts sobre els cotxes i cadascun està fent-ne quatre i després ho ajuntarem tot.

-Us sembla una bona manera d’aprendre més didàcticament? No, perquè jo únicament em sé els meus punts i als altres també els passa el mateix perquè ho hem copiat de google i ja està. 

Noa Fernández i Martina Mudarra