Entrevistes Institut

El nostre exmarine

En el dia d’avui hem fet una entrevista al nostre professor Juan Carlos, professor de ciències socials i tutor de 4t C, exmarine mercant i excap d’equip de bussejadors. 

Quina és la seva experiència prèvia al busseig i a la marina mercant?

Abans de fer-me bussejador professional i treballar a la marina mercant vaig treballar en un centre d’immersió fins que vaig aconseguir el títol d’instructor.

Quin tipus de certificacions i llicències són necessàries per ser cap de bussos?

Tens dues opcions o fer-ho per l’escola privada o fer una FP de grau mitjà de submarinisme a l’escola nauticopesquera de Catalunya.

Quines són les principals responsabilitats del càrrec?

Organització d’equips, planificació de les immersions i del treball i prevenció de riscos laborals.

Com s’assegura que tots els bussejadors segueixin els protocols de seguretat?

Amb una bona planificació prèvia, les instruccions han de ser molt clares i tothom les ha de seguir obligatòriament, ja que treballem en un medi perillós.

Quin tipus d’equips de busseig utilitza i recomana per a les operacions?

Hi ha dos tipus d’equips, autònoms per una intervenció ràpida i equips de subministre de superfície, quan les intervencions són més prolongades en el temps i en la fondària.

Com maneja les emergències o situacions perilloses sota l’aigua?

Amb molta tranquil·litat i raonant sobre la possibilitat de portar amb èxit les situacions, no s’ha d’entrar mai en pànic.

Quin tipus d’entrenament reben els bussejadors abans de començar a treballar?

El bussejador normalment, sigui a l’escola privada o pública, fan un curs d’iniciació al submarinisme i reben coneixement acadèmic sobre la matèria. Després, una vegada que hi han obtingut el títol oficial, l’experiència s’agafa segons el número d’immersions i el treball que el bussejador fa al llarg de la seva vida.

Quins són els desafiaments més comuns que enfronta a la seva feina?

Desafiaments del medi com: la poca visibilitat, els corrents marins, el fred, la profunditat, la descompressió, que és el mal del bussejador al respirar aire, i sobretot tenir cura de mi i de la meva parella de submarinistes. Sempre treballem junts per seguretat, encara que a vegades no coneixes la parella i no saps com podria reaccionar.

Com es coordina amb altres departaments de la marina mercant durant les operacions?

Ens reunim en una sala de reunions i es planifica les intervencions dels grups, dels equips que treballen a la superfície amb els equips que treballen a l’aigua. Aquesta tasca normalment la fa un supervisor nomenat per l’empresa, sigui privada o pública.

Quines mesures pren per garantir la salut i el benestar dels bussos?

Mesures relacionades amb la salut i d’altres com seria l’estat emocional, normalment els bussejadors passen controls mèdics i psicològics que es fan en sanitat marítima, un departament relacionat amb la medicina subaquàtica de la marina mercant.

Moltíssimes gràcies per el teu temps, Juan Carlos.

Joel Gaxas i Unai Morales

chơi thắng nhà cái | đánh bài kubet | đặt cược bóng đá | đăng nhập kubet | kinh nghiệm cá độ | mẹo chơi kubet | nhà cái uy tín 2025 | tips bóng đá hôm nay | soi kèo kubet | cá cược đơn giản