Esdeveniments Institut La foto del mes

LA FOTO DEL MES DE GENER: COPA CANGUR 2026

La Societat Catalana de Matemàtiques ha organitzat una Copa Cangur per aquest curs 2026, on, si participes, hauràs de treballar en equip i desafiar-te a través de problemes matemàtics dinàmics i competitius.

La Copa Cangur és una competició de matemàtiques per equips pensada per a estudiants de secundària i és convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM). Posa a prova l’habilitat, l’estratègia i el treball en grup a través de problemes matemàtics ràpids i entretinguts.

Es tracta d’una competició de matemàtiques organitzada per equips de set alumnes en què es resolen problemes en poc temps i de manera coordinada. Hi ha dues categories:

Categoria cadet: Alumnes de 1r i 2n d’ESO

Categoria Júnior: Alumnes de 3r i 4t d’ESO

Els participants tenen 60 minuts per resoldre dotze problemes. La puntuació de cada problema va canviant durant la prova, fent que l’estratègia d’equip sigui important. A més, tots els equips poden anar seguint en directe els encerts i els errors dels altres competidors, així com la puntuació i la classificació general. Això fa que sigui més emocionant encara. Els guanyadors de cada seu, juntament amb els campions de l’any anterior, passen a la final nacional, que també és presencial.

Els participants de l’Ins Camí de Mar han anat a competir aquest 28 de febrer a Segur de Calafell, a l’Ins la Talaia.

Enguany hem tingut concursants guanyadors d’una segona posició. Han estat: Avril Rodríguez, Aaron Recio, Ian Lopez, Angel Rubio, Max Yepes, Ignacio Andrés Linares i Martí Romeu.

Com que han quedat els segons passaran a la següent ronda. Enhorabona a tots els que hi han participat!

Noa Ortiz i Laia Garcia