Voltant per Calafell

L’estiu a Calafell

A Calafell durant l’estiu, les platges estan plenes de visitants sense parar, especialment els dissabtes i els diumenges, ja que les famílies i els turistes gaudeixen del clima agradable i del mar calmat. Els negocis del passeig marítim veuen com les coses milloren per a bé, i molts dels que tenen restaurants estan contents perquè cada estiu està anant millor del que esperaven al principi.

Gràcies a la temporada d’estiu Calafell aconsegueix augmentar el seu benefici econòmic, ja que al ser un poble molt turístic, la seva economia es basa principalment en la restauració i en el lloguer d’apartaments. 

Les activitats culturals i festives són molt importants. Les fires on la gent fa manualitats, les nits de cinema a la platja i els concerts a l’aire lliure agraden molt tant als turistes com als qui viuen a Calafell i contribueixen a que l’ambient sigui molt animat. Les persones que treballen a les entitats locals diuen que la gent participa molt i que cada cop el municipi ofereix més coses divertides a l’estiu.

L’Ajuntament fa més tasques de neteja i manteniment alhora, sobretot als llocs més concorreguts. Però alguns veïns diuen que estan preocupats perquè hi ha més trànsit i és més difícil aparcar a certes hores del dia. Aquest és un tema que torna cada estiu i torna a posar la mobilitat al centre de la conversa.

Quan s’acosten les setmanes més fortes de la temporada, Calafell s’ha de preparar per a un estiu molt animat. Aquest estiu combinarà molta activitat turística amb una vida cultural molt rica i, a més a més, haurà de fer front als reptes normals d’un municipi que està situat a la costa i que és molt visitat.

Aitor, Joan felix, Arnau