Institut La foto del mes Sortides

LA FOTO DEL MES DE MAIG: Anem a Cantàbria!

Els alumnes de 4t d’ESO hem anat 5 dies de viatge, hem visitat Burgos, Cantàbria i Bilbao. Després d’un parell d’anys amb pandèmia sense poder fer cap sortida, per fi aquest any hem pogut realitzar aquesta experiència, poder descobrir coses noves de Cantàbria i quedar-nos  amb aquest gran record.

Ara us explicarem quin va ser el nostre itinerari.

El primer dia vam fer un tros del Camí De Sant Jaume, a Burgos. La primera nit vam dormir a l’hotel Las Vegas de Burgos i les altres 3 nits a l’hotel Playa de Liencres .

Dia 24 de maig :

Vam fer una visita a Reinosa , Boo de Piélagos.

Dia 25 de maig:

A les 10h vam estar al Parc de Cabárceno, i vam tindre una visita amb guia. Quan vam acabar vam tornar a l´hotel per dinar i per la tarda vam visitar les Coves d’Altamira i una visita lliure a Santillana del Mar.

Dia 26 de maig:

Pel matí vam visitar San Vicente de la Barquera i Comillas i a les 10:30 el Palau de Sobrellano, i per la tarda una visita a Santander.

Finalment el dia 27, que ja era l’últim dia, vam fer una sortida cap al País Basc. Vam arribar a Bilbao i vam fer una visita al museu Guggenheim. Per dinar vam fer un pícnic i quan vam acabar vam tornar cap a Calafell. Vam arribar a les 9:15 de la nit aproximadament.

Lucía Núñez i Mireia Raventós

Si voleu llegir altres articles sobre el viatge a Cantàbria, realitzats pels alumnes de la revista, aquí els teniu.

DE VIATGE A… CANTÀBRIA!

(per Irene Espinosa, Joel Osuna i Irene Hernández)

La setmana passada els alumnes de 4t vam anar a Cantàbria de viatge de final de curs. Vam fer una sèrie d’activitats molt interessants i molt divertides.

El primer dia vam fer un tros del camí de Santiago i a la tarda vam anar a la catedral de Burgos, una estona després vam anar a l’hotel.

L’endemà vam anar al museu de l’evolució humana de Burgos, després de l’hora de dinar vam agafar el bus cap a Boo de Pielagos i vam fer una parada a veure el naixement del riu Ebre (Reinosa).

El dia 25 vam anar al Parc de Cabarceno i a la tarda a les coves d’Altamira i a visitar Santillana del mar.

Parc Cabarceno

El 26 vam anar a San Vicente de la Barquera i Comillas, on vam veure el Capricho de Gaudí i el Palau de Sobrellano. A la tarda vam visitar Santander i la península de Magdalena.

L’últim dia vam anar al país basc on vam veure el museu Guggenheim i després tornada cap a Calafell.

Quasi cada nit fèiem una petita festa a l’hotel amb música. Van ser unes colònies magnífiques per deixar l’ESO amb ganes!

Els de 4t anem al nord d’Espanya

(per Marta Aranda i Maia Diaz)

La setmana del dilluns 23 fins al divendres 27 els alumnes de 4t hem anat de viatge de final de curs a Cantàbria. A continuació explicarem una mica breument el viatge seguint els dies que vam estar:

• Dilluns 23
  • El dilluns vam sortir a les 7 del matí en bus, a les 10 o així vam parar per esmorzar. Després, pel camí, vam parar a Cirueña per fer 6 km del camí de Sant Jaume, acabant en Santo Domingo de la Calçada, on el bus ens va recollir i ens va deixar a un poble, on vam poder menjar. Més tard ens van tornar a recollir i vam anar direcció a Burgos, on en arribar, vam visitar la catedral. La catedral era molt bonica, en acabar la visita ens van deixar temps lliure per conèixer una mica Burgos i finalment, vam anar a l’hotel, anomenat Hotel las Vegas. A la nit vam organitzar una disco a l’hotel per tots els alumnes.
Camí de Sant Jaume, Cirueña
Catedral de Burgos
Interior de la catedral de Burgos

• Dimarts 24
  • L’esmorzar era a les 8 i mitja i més tard vam sortir cap al museu de l’evolució humana, a Burgos. Ens van explicar l’evolució humana abans de la prehistòria, ens va parlar de coves, d’eines, dels orígens de les persones, etc. En acabar, ens van deixar un temps lliure i vam anar a dinar a l’hotel. Després de dinar, vam anar cap a Boo de Piélagos, a Cantàbria. Pel camí d’anada, vam parar a Reinosa, per veure el naixement del riu Ebre. Vam arribar a Boo de Piélagos, ens vam allotjar a l’hotel playas de liencres i vam sopar.
Cervell situat al museu de l’evolució humana
Naixement del riu Ebre

• Dimecres 25
  • Vam esmorzar i a les 10 vam estar al parc de Cabárceno, un espai natural on hi havia diversos tipus d’animals, com ara ossos, hipopòtams, micos, girafes, zebres, etc. Era una visita guiada en bus, ja que aquell parc no es pot recórrer a peu perquè és massa gran (però de tant en tant baixàvem del bus per veure els animals). A Cabárceno vam anar en telefèric, i vam veure una part del parc des de les alçades. Quan vam acabar la visita vam tornar a l’hotel a dinar, i després vam anar a les coves d’Altamira; un museu on estan representades les coves a mida real, ja que a les coves de veritat no es pot accedir. En sortir vam tenir temps lliure i en acabat vam tornar a l’hotel.
  • Dijous 26
  • Vam esmorzar i vam anar amb el bus fins a San Vicente de la Barquera i Comillas. Allà vam poder visitar a les 10:30 el Palau de Sobrellano, a més a més vam observar els jardins, on vam veure des de fora el “Capricho de Gaudí“. En acabar aquella visita vam haver de tornar a l’hotel a dinar i a la tarda, vam anar a Santander, específicament a la platja del Sardinero i la península de la Magdalena. Vam tenir una mica de temps lliure per poder veure la capital de Cantabria i quan ens van recollir vam tornar a sopar a l’hotel.
Península de la Magdalena

• Divendres 27
  • Vam esmorzar i vam sortir directament cap al Pais Basc. Vam arribar a Bilbao i vam tenir l’última visita al Museu Guggenheim, un museu d’art contemporani. Després vam seguir amb el viatge i vam parar per fer un dinar picnic.
  • Vam continuar amb el viatge i vam arribar a Calafell cap a les 20:00.

També hem de mencionar les vistes que teniem al segon hotel, que eren molt boniques!

Final de curs a Cantàbria

(per Anna Menéndez, Sandra Raboso i Laura Román)

El passat dia 23 de maig els alumnes de 4t vam començar el viatge de final de curs.

El primer dia vam parar a Cirueña per fer un tros del Camino de Santiago fins a Santo Domingo de la Calzada, on vam tornar a agafar el bus fins a Burgos, per visitar la famosa catedral.

El segon dia vam visitar el museu de l’evolució humana a Burgos. Més tard vam agafar el bus per anar a Cantàbria i parar a visitar el naixement del riu Ebre. A més, també vam parar a visitar el penya-segat de Boo de Piélagos, que estava al costat de l’hotel.

Al tercer dia vam visitar el zoo de Cabárceno i vam recorrer 15km en autobús dels 26km que conté el parc. Per la tarda, la rèplica de la cova d’Altamira, i visita lliure a Santillana del Mar.

En el quart dia vam visitar el palau de Sobrellanos i el Capricho de Gaudí, per després visitar Sant Vicente de la Barquera. Per la tarda vam visitar Santander i vam veure la platja del Sardinero i la península de la Magdalena.

L’últim dia vam visitar el museu Guggenheim, d’art contemporani, a Bilbao, i vam començar el viatge de tornada.