El servei comunitari a Itàlia
Tres professors del nostre centre, Ivan Folch, Montse Pons i Bàrbara Cortes, van viatjar a Itàlia del 3 al 7 d’octubre. L’objectiu d’aquesta visita era conèixer com es portava a terme el servei comunitari en un institut italià, per tal de recollir noves idees per aplicar al nostre centre.
A continuació, us compartim l’entrevista que vam fer a la professora Bàrbara Cortés, coordinadora del projecte Erasmus +, perquè conegueu com els va anar aquesta experiència única dins del món del servei comunitari.
Com ha sigut la vostra experiència a Itàlia?
Molt positiva, en general.
Quants professors del nostre centre han anat? Quins?
3, Ivan Folch (Físisca i química), Montse Pons (Anglès) i jo mateixa, Bàrbara Cortes (Física i química).
A quina zona d’Itàlia heu estat?
A un poble que es diu Borgo, a San Lorenzo.
Quin institut heu visitat?
Hem visitat un institut que és diu Giotto Ulivi.
Per què creus que és important el servei comunitari?
Perquè l’alumnat es converteixi en ciutadà de veritat involucrat en les problemàtiques socials.
Heu trobat moltes diferències en els projectes de servei comunitari que és fan a l’institut que heu visitat respecte al nostre centre?
No gaires.
Creus que a la zona d’Itàlia on heu estat funciona bé el servei comunitari?
La impressió que ens ha donat és que sí, perquè l’alumnat està molt involucrat.
De les idees que heu agafat, quines es podrien aplicar al nostre institut?
Volem copiar algunes idees sobre el reciclatge.
Per què creus que hauríem d’aplicar aquestes idees obtingudes al nostre institut?
Perquè pensem que son fàcils d’aplicar i profitoses per l’alumnat.
Quantes hores dediquen els alumnes al servei comunitari a l’institut italià?
Moltes hores, 90.
I a l’institut Camí de Mar?
20 hores com a màxim.
Consideres que els alumnes hauríem de dedicar més hores al servei comunitari?
Jo crec que sí.
Quines activitats teniu pensades realitzar per al servei comunitari aquest any?
La primera és amb l’alumnat de 4t, en el Banc dels aliments per recollir menjar i amb Creu Roja per recollir joguines.
Aquest curs els i les alumnes de 4t faran activitats en la matèria de Cultura i valors relacionades amb el Banc d’aliments i amb la donació de joguines impulsada per la Creu Roja. Anirem amb tot l’alumnat de 4t a participar en aquestes campanyes solidàries que tan necessàries són per moltes persones. “El que dona sempre rep molt més a canvi”.
Leyre Romero i Mireia Romero