Entrevistes Esdeveniments Institut

UNA EXPERIÈNCIA INOBLIDABLE

A finals de març uns quants alumnes de 4t van tindre l’oportunitat d’anar d’intercanvi a Washington, acompanyats de la Marina Barea, la cap d’estudis del centre, i la Rosanna Rion, professora de català.

Hem volgut parlar amb dues de les alumnes que hi han anat, la Mar Ortega i la Ivet Saura, i amb la Marina Barea com a acompanyant, perquè ens expliquin una mica com ha sigut aquesta experiència.

PREGUNTES ALUMNES (Ivet Saura i Mar Ortega)

Com descriurieu la vostra experiència en l’intercanvi?

Diuen que ha sigut una experiència única, que havien somiat sempre i l’han pogut complir. Destaquen la bona rebuda que hi van tindre i que es van sentir molt a gust.

Què va ser el que vau gaudir més de l’intercanvi?

El que més van gaudir va ser les persones que van conèixer, diuen que sense ells, no haguessin gaudit tant d’aquesta experiència. Elles pensaven que els costaria més integrar-se.

Quines diferències culturals vau trobar més interessants?

Dins les cases, les majors diferències que van trobar, va ser que mengen molt aviat, els horaris són molt diferents del d’aquí, i a l’hora dels menjars tenen el costum de menjar menjar ràpid.

I de cara a les classes, les diferències que van trobar-se és que a diferència d’aquí, ells entre classe i classe tenen uns minuts de descans o poden acabar deures o aprofitar per repassar apunts. Sempre són molt puntuals i als professors se’ls anomena pel seu cognom.

Què va ser el més difícil de l’intercanvi i com ho vau superar? 

Les dues el que pitjor van portar van ser els horaris ja que sopaven a les sis de la tarda, i els va costar acostumar-s’hi. La Mar sí que va estar molt a gust amb la família que li va tocar, en canvi, la Ivet, va haver de canviar de casa, pel fet que el noi que li va tocar era molt tímid i quasi no parlaven, i al cap de tres dies d’intentar que la relació fos millor, va adonar-se que no podia gaudir bé. Llavors, parlant amb les professores, van prendre la decisió d’anar a una altra casa i va poder gaudir moltíssim de l’experiència i sentir-se còmoda.

Creus que l’intercanvi us va ajudar a millorar les vostres habilitats lingüístiques?

Sí, ambdues han notat una gran millora a l’hora d’expressar-se i comprendre la llengua anglesa.

Quins consells donaríeu a algú que està pensant fer un intercanvi?

Elles donen dos consells que consideren els més importants, el primer, que no ens ho pensem dues vegades si tenim l’oportunitat d’anar-hi, i el segon i el més important, que no tinguin por, ja que allà ens ajudaran i anar amb por no serveix de res. A més, és important relacionar-se amb la família que ens tocarà abans d’anar-hi, farà que estiguem molt més còmodes i amb més seguretat.

Quines activitats heu fet durant l’intercanvi? I quines us van agradar més?

Han fet moltes excursions a llocs emblemàtics com la Casa Blanca, els cap de setmana anaven a llocs també amb les famílies i podien quedar entre ells. L’institut els va agradar molt, era tot supergran i el teatre que hi havia dins l’institut també els hi va encantar.

Com us vau relacionar amb els estudiants locals? Vau tenir oportunitats per fer amics?

Van tindre molt bona relació, a partir de la segona excursió van començar a unir-se tots, i ara segueixen en contacte amb ells.

De cara al futur, us agradaria tornar a fer un intercanvi, o un ERASMUS?

Sí que els agradaria, ja que ja han perdut la por que tenien, perquè abans d’anar els feia por el fet de quedar-se parades a l’hora de parlar i comunicar-se però ho han portat superbé.

PREGUNTES ACOMPANYANT (Marina Barea)

Què aporta aquest projecte tant als alumnes com als professors?

És una experiència brutal en l’àmbit de cultura i d’aprenentatge ja que estan les 24 hores parlant en anglès.

Com ha estat fins ara l’experiència? Hi ha hagut algun desafiament que no esperaves?

Fins ara bé, vam haver d’anar al metge, per tant, experimentar el sistema mèdic d’allà, per sort va anar molt bé.

Com a professora, de quina manera has col·laborat en el projecte, una vegada allà? Només d’acompanyant?

Vaig tindre l’oportunitat de veure com es donaven les classes allà.

Com han respost els alumnes a l’intercanvi? Heu notat algun canvi en el comportament o actitud envers l’aprenentatge?

Molt bé, han respost de manera molt positiva i he notat un desenvolupament molt favorable a l’hora d’expressar-se en una altra llengua i relacionar-se amb altres persones.

Què has après durant aquest intercanvi? Creus que aquesta experiència t’ajudarà a millorar com a professora?

Vam poder observar com s’impartien diferents classes allà i veure l’organització de l’institut, intentarem aplicar alguna cosa aquí a l’institut. Sí, i tant, el fet de veure altres models d’ensenyament és bona forma de millorar com a professora i poder fer alguns canvis.

Quins consells donaries a altres professors que estiguin interessats a portar els alumnes d’intercanvi?

Tindre molt ben organitzats tota la paperassa per a no tindre problemes ni a la sortida ni a l’entrada del país, que potser és el més delicat.

Creieu que aquest tipus d’experiències són importants per al desenvolupament acadèmic i personal dels estudiants?

Sí, a nivell personal tenen una experiència única on aprenen a ser autosuficients i en l’àmbit acadèmic milloren molt el tema de l’anglès.

Tenies algun projecte o activitat especial planejada pels teus alumnes durant aquest intercanvi?

Havien de fer unes presentacions als alumnes que feien castellà allà, presentant el nostre poble i el més rellevant d’aquí.

Com has treballat amb els teus companys i altres professionals durant aquest intercanvi? Heu establert noves connexions o col·laboracions?

Sí, amb la professora d’aquí he tingut una relació més estreta i amb les professores d’allà mantenim el contacte i com si fossim amigues de tota la vida.

Com et sents després de tornar al teu país i a les classes regulars havent viscut aquesta experiència a l’estranger?

Hem vingut amb les piles carregades per enfrontar el final de curs.

Arantxa López i Nicole Lorca