Entrevistes Institut

MÉS ENLLÀ DEL BALL

Avui parlarem amb el Sergio Andrés, un dels professors d’Educació Física del centre, per tal de saber més sobre com s’imparteix la matèria de ball en l’assignatura.

Quants anys més o menys fa que es va incorporar el ball d’una forma avaluativa? 

Van canviant el currículum, però el ball ja porta incorporat des de fa molts anys, sí que es veritat que ha anat canviant a mesura que passen els anys.

Quines estratègies empres a les classes i com t’organitzes?

En general, tenim unes unitats didàctiques per curs, de sis a nou cada any que per trimestre són dos o tres unitats. Depenent del que sigui, li dedico més classes o menys i m’organitzo per a poder dur a terme tots els continguts. Ens reunim els professors d’eduació física i ho acordem tot, per a saber bé quins esports treballarà cada curs.

Imparteixes classes a tota l’ESO?

Faig 4t d’ESO i en 2n i 3r faig codocència, és a dir, imparteixo classe amb un altre professor.

Trobes diferència entre els cursos?

Sí, de primer a quart es nota un canvi molt gran, penso que cada curs és molt diferent, i cadascú té les seves característiques, o sigui que cada edat és un món, i la mentalitat va canviant a mesura que va passant el temps.

Què et sembla des del teu punt de vista, que els alumnes hagin de crear un ball, en equip i organitzar-se sols? 

Penso que va molt bé i que és important, ja que va sobretot enfocat a treballar en equip. Sí que és veritat que dins del grup hi ha qui lidera una mica per a tirar al grup endavant, però en tot moment estan cooperant i és molt important a nivell de confiança que es deixin anar.

En general als alumnes els agrada crear el ball, o amb el pas del anys els ha anat agradant menys? Quines dificultats presenten en aquesta disciplina?

En general sí, òbviament hi ha molta gent que al principi no li agrada, però els hi acaba agradant. També s’ha de dir que hi ha alguns alumnes que no s’ho prenen seriosament, en comparació amb altres activitats que fem.

Jo com a dificultat veig que tenen molta vergonya i el moviment corporal va molt relacionat, i aquesta vergonya no els permet que puguin expressar-se bé. També a vegades els costa posar-se d’acord entre ells, però així aprenen a solucionar els problemes entre ells mateixos com a grup i entre tots acaben mediant.

Creus que és important per als alumnes que es deixin anar més, de cara al públic?

Sí, les persones han d’aprendre a expressar el que senten, i una forma d’expressar-ho és ballant, ja que el cos expressa el que sent en tot moment.

Quins beneficis troben els alumnes mitjançant la pràctica del ball? 

Troben molts beneficis, com per exemple que ells mateixos es vegin capaços de poder ballar i millorar, també que aprenen a conviure amb el grup, ells senten que van perdent la vergonya i al final no li donen gens d’importància al que dirà la gent.

Has trobat alguna forma d’impulsar el ball de manera motivadora?

El mètode que jo he fet des de sempre és el de fer-lo per grups, que és el que feia jo amb els companys de la universitat. Potser d’aquí uns anys canviï o trobi altres maneres, però fins ara aquesta m’agrada i veig que funciona correctament. 

Has notat millora durant el pas dels anys? 

Sí, amb el pas dels anys l’experiència t’ensenya que l’alumnat participi més i que realitzin l’activitat amb ganes i de forma motivadora.

Finalitzem aquí l’entrevista amb el Sergio.

Arantxa López i Nicole Lorca