Un menjar saludable
El dimecres 17 de novembre, els alumnes de 1r ESO i la SIEI van anar a la cantera per l’assignatura d’educació física. Van haver de posar-se en el paper de xefs per portar en pràctica un gran menú saludable. Després, com a recompensa d’aquest gran esforç, van poder gaudir d’un temps lliure.
Els alumnes van sortir a primera hora del matí de l’institut cap a la cantera. Van anar caminant, és a dir, que van trigar entre una hora i una hora i mitja de camí d’anada i tornada.
Els alumnes havien de formar grups per participar al concurs. Aquest consistia a fer un menú saludable. A l’hora de valorar els menús, els professors tenien en compte categories de diferents tipus, com ara; si els plats eren saludables i equilibrats, si eren creatius i originals, la seva presentació, com s’havia organitzat el grup, si l’equip funcionava bé, etc.
Tots ho van fer superbé!!!
Després de cuinar i d’haver menjat els plats que havien preparat van tindre un temps lliure on van poder fer coses com:
- Jocs amb pilota.
- Jocs amb cordes.
- Un joc de cooperació amb un paracaigudes gegant.
- I van poder gaudir d’un espai per ballar.
I per finalitzar, per saber com s’ho van passar els alumnes, vam fer una sèrie de preguntes a tres alumnes de 1rB, la Nayeli, l’Ona i el Jose. Veiem les seves respostes.
– Ja coneixies la cantera d’abans?
- Ona: Sí, de tota la vida.
- Nayeli: No.
- Jose: Sí, vaig anar a menjar perquè era l’aniversari de la meva iaia.
– T’ha agradat?
- O: Bueno, està una mica deixat.
- N: Sí, m’ha agradat.
- J: Sí, està xulo.
– Tornaries a anar?
- O i N: Depèn, segons què hi vaig a fer i amb qui.
- J: Sí, em va agradar per tornar-hi.
-T’ho has passat bé?
- O i N: Sí.
- J: Sí, però em volia matar, ja que havíem de caminar un munt.
– Ho tornaries a fer?
- O: Si em deixessin canviar de grup, sí.
- N: Sí, però amb les mateixes persones.
- J: Sí sí, ho tornaria a fer.
– Què més t’hauria agradat haver fet?
- O: Que ens deixessin menjar xocolata.
- N: Que a l’hora de fer activitats, tots haguéssim cooperat en un mateix plat.
- J: Anar en bus.
– Què és el que més t’ha agradat i què és el que menys?
- O: El que més era que em reia de la gent quan ballava i que vaig lligar ;D, el que menys que no vaig poder menjar dolç.
- N: Em va agradar que van posar música i el que no, que ens van fer caminar molt.
- J: Que vam fer un bon treball i estava molt bo tot, això ha sigut el que més, i el que menys, el camí i que feia molt de fred!