Arreu del món

NO HI HA UN PLANETA B

Aquest article té la intenció de conscienciar la gent del que li estem fent al món, i de pensar abans d’actuar (llençant un paper al terra, seguint utilitzant cotxes que contaminen molt…) i quines conseqüències té no respectar el medi ambient.

En el món hi ha moltes més ciutats contaminades del que creiem, ja que no el cuidem i els efectes nocius a poc a poc ens afectaran a tots. Ara els danys no són visibles però si seguim així serà molt més del que creiem i llavors ens donarem compte del que hem fet entre tots els ciutadans, és tan difícil cuidar on vivim? No. Però com ningú ens ha conscienciat del que podria passar en els pitjors de tots els casos, llavors no mirem per ningú i només per nosaltres mateixos i el que no sabem és que no només destruïm el món sinó també les persones.

Per exemple, fa poc a Madrid van despertar amb l’escenari 1 del protocol davant pics d’alta contaminació, això va provocar que els cotxes no poguessin circular a més de 70 quilòmetres per hora a la M-30 i en els accessos a la zona interior de la M-40 a la capital, així que ens recomanaven l’ús del transport públic. Només ens el recomanen en el cas que els danys siguin visibles? Doncs no hauria ser així, ja que amb l’ús del transport públic s’evita una gran part de contaminació a la nostra ciutat. O bé utilitzant els nous cotxes que teòricament  són ECO, que vol dir que contaminen menys que la resta. 

A Barcelona, tot i que és una de les ciutats amb més contaminació, aquesta no és tan visible com a Madrid però la gent afirma que és un perill invisible per a la salut. Com a mesura per combatre els efectes contaminants, estan restringint els cotxes de Madrid i Barcelona. En el cas de la ciutat de Barcelona, en la zona marcada de baixes emissions els dies laborables, no hi podran circular els turismes de gasolina anteriors a Euro 3 (que corresponen majoritàriament als matriculats abans del gener del 2000) i els turismes dièsel anteriors a Euro 4 (que corresponen majoritàriament als matriculats abans del gener del 2006). Tampoc hi podran circular les motos, els ciclomotors i vehicles lleugers anteriors a Euro 2 (que corresponen majoritàriament als matriculats abans del 2003).

Amb aquesta nova mesura, els cotxes que circulin per Barcelona hauran de posar una enganxina segons quin tipus d’emissions contaminants contingui el cotxe. N’hi ha de quatre tipus: una de color groc que posa “B”, de color blau que indica “0 emissions”, també hi ha una que és meitat blava i meitat verda que és per als cotxes ecològics i ens posa “ECO”, i l’últim tipus d’enganxina és de color verd i apareix una “C”, destinada a turismes i furgonetes lleugeres de gasolina matriculats a partir de gener del 2006 i dièsel, a partir del 2014 .

La contaminació també ens pot causar malalties i morts prematures, més de 400 persones han mort a Barcelona per respirar un aire amb tòxics. Les morts que provoquen aquests tòxics són molt similars als efectes secundaris del tabac.

Podem arribar a la conclusió que hem de ser més conscients de tot el que podria passar si no cuidem el nostre món, crec que tampoc és molt difícil contribuir en la protecció del medi ambient i entre tots poder salvar la part que encara no està destruïda del planeta.